torsdag 3 mars 2011

...och så kom äntligen AVOTAKKA reportaget




När jag var liten flicka så var det det absolut bästa att få bläddra i mammas AVOTAKKA-tidningar..! De fanns i stora högar överallt runtom i huset och de lästes flitigt! Jag planerade hus, ritade ritningar och drömde om att bli arkitekt. Nu, över 20 år senare, är mitt eget hem med i AVOTAKKA och det känns lite stort på nåt vis :) 
För er som inte har tillgång till tidningen så finns ett par bilder även på deras hemsida, reportaget heter Mustaa valkoisella.

10 kommentarer:

  1. Fint fint fint! Frisyren också!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag har paus från facebook så får jag gilla här i stället:) Pia Ö

    SvaraRadera
  3. Så himla fint ni har det!
    Och vilken fining till blogg, jag följer dig!
    Fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vackert reportage!! Du har flyt Johanna, håller tummarna för dig!! :)

    Mia

    SvaraRadera
  5. väldigt fint hem du har, trevligt reportage!

    /Emma K

    SvaraRadera
  6. Jättefin reportage!! Fina bilder och fin historia om huset! Häftigt att du visste hela tiden att ni skulle ha just det där huset! :)

    SvaraRadera
  7. Tack alla! :) Det blev ett riktigt trevligt reportage! Vi trivs verkligen i vårt hus! Det börjar bli en aning smått kanske och vi drömmer och att renovera vindsvåningen. Hoppeligen kan vi göra det en vacker dag, det skulle vara så roligt! Husritningen i Avotakka var dock spegelvänd, ifall ni hade svårt att få ihop bilderna med ritningen så vet ni varför ;)

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara säga: jättefint!

    SvaraRadera
  9. Harvoin osuu sisustuslehden juttu niin suoraan sydämeen kuin tämä teidän koti! Rakastuin silmittömästi. Yleisilme on yksinkertaisen täysi. Olikin ilo löytää yllättäen tänne blogiisi, jään mielenkiinnolla seuraamaan. Kiitos inspiraatiosta!

    SvaraRadera