söndag 31 oktober 2010

Årets städ-helg





Oj så jag har städat i helgen :) I lördags fick jag för mig att plötsligt städa alla köksskåp, arrangera om i alla lådor och hyllor och sätta in fint hyllpapper. Det tog en stund kan jag meddela ;) men nu känns det super skönt när allt är i ordning. Vi passade också på att ta in köksbordet vi köpte i våras. Det har snällt stått i garaget hela sommaren och väntat på att bli slipat och lackat, men vi har inte riktigt kommit oss för att göra det, förrän nu. Det är ett riktigt vackert bord och nu ryms t.o.m. våra gäster att sitta kring det :) Det finns dessutom två extra skivor att förlänga bordet med vid behov. Det enda jag nu inte riktigt kommer överens med är träet... Vet inte om det kanske ändå borde målas? Men nu har sambon så omsorgsfullt slipat och lackat så nu får det stå sådär en stund i alla fall... Jag måste känna efter lite, kanske det är helt okej!? I samband med att bordet kom in i köket åkte "arkivskåpet" ut. Det blev för mycket av det goda med två stora träpjäser. Så det fick ta plats i vardagsrummet under tv´n vilket inte var helt fy skam det heller. Farmor och farfars gamla byrå satte vi i köket istället. Det blev på något sätt mer enhetligt. Nu ska jag försöka att inte möblera om så mycket innan jul iallafall ;) Få se om jag kan hålla mig...? ...ja eller måla bordet får jag väl kanske göra isåfall?

5 kommentarer:

  1. Hvilket flott kjøkken du har! Og likte arkivskapet veldig godt. Passa fint med TV`n også:)Liker bloggen din godt! Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Flott kjøkken! Likte så godt det svart/kvite - og syns bordet tilfører varme! Det passa kjempegodt, syns eg! Lekkert!

    Fin søndagskveld til deg!

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha :) Vi ska se vilket öde bordet går till mötes ;) just nu känns det faktiskt ganska bra med träytan - men vi får se!

    SvaraRadera
  4. Kan du inte lägga upp fler bilder på ditt kök. Det ser ut som det liknar mitt i planlösningen. Vi har lite problem med hur vi ska ha kylen eftersom den står lite ensam och inte ryms bredvid köksbänk och så...
    Här är lite bilder från mitt kök:
    http://kumminosten.wordpress.com/2010/05/08/hej-da-gamla-koket-hej-nya-koket/
    och här http://kumminosten.wordpress.com/2011/01/30/ett-kok-men-inte-mycket-till-mat/

    SvaraRadera
  5. Ja det låter som ett bekant problem. Vi har också problem med vår kyl. Den står alldeles ensam utan ett sammanhang. Visst kan jag sätta upp bilder :) Ska ta och dokumentera vårt kök nån dag och sätta upp!

    SvaraRadera