måndag 21 maj 2012

On och off

Hur jag än försöker så återkommer jag till mitt arbetar-jag konstant! Tydligen kan jag inte låta bli. Som jag skrev här för ett tag sedan så har jag blivit mycket bättre på att ta det lungt, men botad lär jag aldrig bli. Jag hade SÅ lovat mig själv att bara vara ledig nu... Det är så underligt för jag kör 100% i gång på en idé -tänker intensivt och aktivt på idén, dygnet runt i ett par dygn, sedan total-deckar jag, springer in i väggen och vill inte ens se en skiss eller en dator på ett par dagar igen. Jag liksom tröttar ut mig själv tills jag tappar all glöd. Ett par dagar senare är jag fullt på gång igen...! Varför håller jag på så? Man kunde väl lite sävligt gå vidare med en idé utan att köra helt slut på sig?
En off knapp borde väl nog finnas någonstans...även på mig...men hur hittar man den? 
I mitt nästa liv ska jag ligga på en strand och dricka paraplydrinkar och ta dagen som den kommer...typ...! :)

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om on-off knappen. Undrar var den sitter? Dess värre sätter hjärnan igång på så många olika projekt så man blir alldeles trött. Dricka paraplydrinkar på stranden låter coolt men tror jag skulle bli ur-less efter ett tag. Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så sant! Paraplydrinkar är väl kul en (halv) dag... ;) Men man borde väl kanske kunna träna upp det där med off-knappen? -förmågan att kunna filtrera, rensa och andas lungt...
      I alla fall blir man LIIIIITE bättre med åren!

      Radera