måndag 5 december 2011

Got to love PO.P

Är det någonting som gör mig irriterad så är det att gå in i en affär med barnkläder och se hur tydligt uppdelat pojk- och flicksidan är. Grrr, jag blir så frustrerad. Vill man klä sin son i pigga, klara färger så ligger man oftast risigt till. "Pojksidan" ser alltid mycket tråkigare ut, där är utbudet blått, grått och svart. Vill man ha färg så får man gå över till "flicksidan", men där har alla kläder volanger, glitter och puffärmar. Jag frågar -VARFÖR?
Det är så skönt att handla i affärer där det inte spelar någon roll, där rött och rosa är till för alla. 
Som PO.P t.ex. -klassiskt, enkelt, men framför allt unisex. Love it!
Känner någon som jag?

4 kommentarer:

  1. Mm jag håller med fullständigt! Jag handlade ofta flickkläder till mina pojkare när de var små....

    SvaraRadera
  2. Nej jag håller definitivt inte med, det ska vara rosa för flickor och blått för pojkar.. Skämt åsido så vill jag alla möjliga färger åt mitt barn oberoende av kön. Men däremot går jag nog inte så långt att jag skulle klä min son i klänning bara för att jag är feminist.

    M

    SvaraRadera
  3. Nej men vid klänning och puffärm går väl nog min gräns också. Det där med färgkodade barnkläder förstår jag mig bara inte på...

    SvaraRadera