måndag 1 november 2010

Nakupelle Ville

Vi säljer min mammas hus. Det betyder att jag har blivit TVUNGEN att gå igenom mina gamla tonårsskåp... Suck. Jag har skjutit det framför mig i 12 år nu, sedan jag flyttade hemifrån, men nu fanns det ingen återvändo. Det var en intressant resa jag gjorde, bland alla gamla foton, brev, kärleksdikter, pojk-idoler (Leonardo Di Caprio i alla tänkbara versioner) teckningar, gamla prov och uppsatser :) Mycket åkte direkt till skroten men en del måste man ju spara för eftervärlden... En del små guldkorn hittade jag också - bland annat min älskade lilla baddocka som jag helt hade glömt bort. Där låg den i en låda och luktade preciiiis samma plasiga lukt som för dryga 20 år sedan :) är det inte fantstiskt hur man aldrig glömmer vissa saker!? Nu får Nakupelle Ville fortsätta sin badkarriär i sonens badkar :)

3 kommentarer:

  1. Helt underbart litet fynd ju! Det är ju superkul när ens gamla leksaker kommer till användning. Väntar på att mina mina barbie-dockor inklusive 40 outfits ska komma till någon form av nytta!!

    SvaraRadera
  2. Hade en likadan baddocka, men skicka min favoritdocka till Afrika! Jag grät massor när jag fattade att jag inte kunde få den tillbaka...

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har en likadan! Så fantastisk fin!

    /Stephanie

    SvaraRadera